Bu Blogda Ara

21 Mart 2012 Çarşamba

Acronis vmProtect 7.0 Veeam Backup & Replication 6.0 karşılaştırılması

Acronis vmProtect 7.0  Veeam Backup & Replication 6.0 (comparison)


Öncellikle sunucuların çalıştıkları ortamlar hakkında bilgi vereyim ;
Aynı ESX üzerinde sadece AVP01(Acronis vmProtect) ve VBR01 (Veeam Backup&Replication) diye adlandırdığım iki  sanal sunucuları yer alıyor. Acronis' in zaten virtual appliance' ı var. Veaam için sanal bir windows server 2008 r2 hazırladım ve üzerinde sadece veeam' ı çalıştırdım.

ESX host üzerinde 135G disk var. Bu disk alanında hem her iki vm çalışıyor, hemde her iki vm’ e ayrı ayrı 30G VMFS backup alanlarını da bu alandan verdim.


AVP01’ ye kaynakları aşağıdaki resimde görüldüğü üzere tanımladım.


VBR01’ ye kaynakları aşağıdaki resimde görüldüğü üzere tanımladım. 




Buna göre her iki yazılım içinde aynı kaynakları vmlere vermiş oldum.

SONUÇ :
Yedekleme işlemine windows bir vm ile başladım. Bu vm de  C:\  diski 30G
ve birde aynı vm de RDM var, D:\ diski.  (Her iki backup çözümüde sunucuya bağlı NFS yada RDM gibi alanların backup larını almıyor. Dolayısı ile D:\ diskini dikkate almıyoruz. Ama böyle bir diskin varlığından haberdar olun J Ek bilgi olmuş oldu. )
İlk yedek full alındı, sonraki yedekler için incremental ayarlandı. Buna göre ; 


AVP01’ de yedekleme işlemi 11 dakika sürdü. Warning önemli değil bahsettiğim RDM disk için uyarı verdi.



VBR01’ de yedekleme işlemi 14:46  dakika sürdü.  
Alınan her iki yedek de ilk yedek olduğundan FULL alındı tabi, peki bir sonraki  incremental backup nekadar sürdü ?

İncremantal backup screenshot larınıda şu şekilde ;


AVP01 de incremental yedekleme 1 dakika sürdü.




VBR01’ de incremantal backup 4 dakika sürdü.

Son olarak verilen 30G lik backup diskinde alınan yedeğin kapladığı alanları görelim ;


AVP01’ de 19.5G boş alan kalmış.


VBR’ de 19.4G boş alan kalmış

Backup ların kapladığı alan herikisindede aynı denebilir. Her ikisindede deduplication  aktif durumda.  Free Space: 19.4G

Hiç yorum yok: